قدم‌های کوچک

قدم‌های کوچک

اینکه در زندگی ما وقت و انرژی خود را صرف چه چیزی بکنیم در آینده ما تاثیر بسیار زیادی دارد. یادمه در کتاب" کتابخانه نیمه شب" خانم کتابدار مدام به نورا گوشزد می کرد "از تاثیر تصمیمات کوچک غافل نشو".

این روزها که مشغول خواندن کتاب "اثر مرکب" نوشته دارن هاردی هستم بیشتر به معنای جمله خانم کتابدار پی می برم، اینکه چگونه قدم های کوچک در طولانی مدت بر حسب اینکه قدمی مثبت باشند یا منفی بروی زندگی تاثیرات شگرف مثبت یا منفی می گذارند.

 کافیه شما قدم های کوچک را به شکل قابل اندازه گیری در بیاورید مثلا اگر شما تصمیم بگیرید روزی تنها یک کلمه انگلیسی یاد بگیرید در طول یک سال 365 کلمه جدید یادگرفته اید بدون اینکه حتی متوجه شوید. این قدم ها آنقدر جزیی هستند که گاهی ما اصلا وجودشان را در زندگی احساس نمی کنیم ولی همان قدم کوچک اگر در طولانی مدت و به طور مستمر انجام شود تاثیر شگرفی در زندگی می گذارد.

نمونه های این قدم های کوچک منفی یا مثبت در زندگی ما بسیار زیاد است و گاهی ما از دیدن نتیجه آن‌ها در شوک فرو می رویم. مثلا یک دفعه می رویم روی ترازو و می بینیم نسبت به دو سال قبل وزنمان 20 کیلو افزایش یافته است و از این تغییر بزرگ واقعا شگفت زده می شویم چه جوری اینجوری شد. این دقیقا همان تاثیر قدم های کوچک در زندگی ماست شاید باورش برای شما سخت باشد اما شما برای افزایش 20 کیلو گرم در طول 2 سال؛ تنها روزی 28 گرم وزن اضافه کرده اید عددی بسیار کوچک است که اصلا به چشم نمی آید اما در طولانی تاثیری به آن بزرگی در ما گذاشته است. البته این تنها تاثیر ظاهری این افزایش وزن است وگرنه اگر بخواهم دقیق تر بگویم باید مشکلات جسمی، بیماری ها و تمام چیزهایی که وزن بالا سبب به وجود آمدن آن‌ها می شود را هم اضافه کنم. به قول معروف" قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود".

 "حواست به قدم های کوچک زندگیت باشد"

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی